Jag, sambo, hus, hund och barn

Livet kommer emellan ibland, eller ofta.

Publicerad 2015-12-08 11:26:17 i Awesome, Bilder, Hund, Huset, Jobb, Vardags,

Det är snart 1 år sen jag bloggade sist och det var inte meningen att det skulle bli så här långt uppehåll men vad gör man när livet kommer emellan?
 
Hela våren bestod av hur mycket jobb som helst och det sög väldigt mycket energi från mig och man orkar inte bara skriva om skit och jobb hela tiden. Nu är det väl tack och lov mycket bättre och väldigt mycket har hänt under sommaren och hösten.
 
Vi blev med hund i maj! En liten (STOR) Ester kom hem till oss och vi blev så klart helt kära in denna varelse. En Sankt Bernhard tik som vi hämtade i Hassela. 
 Här är Ester, ungefär 9 månader. En slöhund på dagarna och ett energiknippe på kvällarna! Väldigt mycket för att ha koll på läget och snarka i soffan. Vi har tur att ha flera kullsyskon i samma stad så det blir lite hundträffar emellanåt, när tid och schema passar in för alla. Sen är det så när man har hund, man blir av med lite grejer och skor. Hon har hunnit med att käka upp två läderkoppel (som har kommit ut tack och lov!), X-antal skor och vantar samt mina enda glasögon! Så just nu känner jag mig lite blind men ska fixa nya nästa vecka! Lagom innan jul!
 
En annan, stor nyhet är att vi har nu blivit husägare under hösten och vi kommer att flytta i mitten på Januari. Som jag längtar tills vi flyttar. Det kommer bli bra för alla och tror att Ester kommer att trivas som fisken i vattnet. Träffade en kompis i förra veckan och vi insåg att jag har pratat om hus i 4 år, alltså långt före jag träffade min sambo. 
Huset då? en villa på 152 kvadrat och 6 rum, varav 5 är sovrum. Ett ganksa stort hus med andra ord! Tur att det inte är ett stort renoveringsprojekt i alla fall. Hade verkligen inte orkat med det med tanke på att kroppen inte orkar med det just nu. Har tyvärr ingen bild på huset men lägger väl upp det när vi får nycklarna om jag inte glömmer bort att blogga ett år till!
 
Så sist men absolut inte minst!
Vi får vårt första barn i april. Ett helt annat äventyr börjar och även om jag är livrädd så tror jag att det kommer att gå bra! Vi går in i vecka 24 imorgon och jag känner att jag har haft tur när det kommer till diverse komplikationer som jag hade förväntat mig under graviditeten. Har lyckats arbeta till v.22 då jag hamnade på hemtjänsten och blev sjukskriven i två veckor. (Börjar jobba på torsdag  och drar till Stockholm på fredag). Jag tror att jag hade förväntat mig mer ryggont, mer illamående och kräkningar. Men har varit rätt förskonad från det tills idag i alla fall. Började känna av ryggen och höften i går men tror det blir bättre när jag får komma tillbaka till jobbet. Jag och sjukskrivning funkar inte så bra då jag kan riva ut hela lägenheten bara för att jag blir rastlös och sen inte orka fixa till den igen. 
 
Ultraljudet som vi var på i v.19 (18+3). Man förstår lite men ändå inte när man ligger där på britsen och ser den lilla varelsen som sträcker på sig där inne. Att man blir lite rörd är ett understatement. Allt är bra med knodden och det är helt underbart att känna när den vänder sig.
Fick känna av en ordentlig spark igår kväll. Man blir väldigt upprymd av det! Det gör ju så klart inte ont, men det känns som att det spjärnar emot lite, det går nästan inte att förklara och jag som inte alltid är bra på ord gör ju inte ett så bra jobb med det direkt. 
Jag är så himla lycklig just nu! Den bästa tiden har börjat och ett äventyr som kommer att vara hela livet har startat! 
 
Så nu är det bara att göra sig redo att rasta Ester och sen dra en sväng in till stan. Hoppas att det inte tar lika lång tid till nästa inlägg. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sarah

27 år, sambo, hundägare, husägare, blivande mamma!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela